dinsdag 20 september 2016

Dag 18: Taking A break in Jasper NP

Woensdag 14 september

Om 9u worden we pas wakker en ben ik nog zeer moe. Tom gaat vlug een kleine was voor mij doen en gaat ontbijt halen. Beetje last aan de maag, hoofdpijn en moe eet ik voorlopig niet. Om 11u verlaten we het hotel en rijden we door het stadje Jasper. We zien grappige Aziaten foto’s nemen van planten. Iedere aziaat (ze zijn met 6) neemt een foto van de planten. Weird people.

Vandaag staat er een kalme dag op de planning. We rijden eerst naar de Whistlers CG om een plekje te reserveren en onze tent op te zetten. Dit is de grootste CG, waar we tijdens de vakantie zullen overnachten. Er zijn ruim 800 plekken op deze CG. We krijgen reeds een plek aangewezen, maar kiezen een ander plekje op dezelfde loop. 16K ligt dichter bij de toiletten, dan 16C. Tom zet de tent op en we rijden weer weg naar een aantal uitzichtpunten. We rijden langs de Maligne Road en houden halt bij Medicine Lake en Maligne Lake.

Op de terugweg van Maligne Lake steekt er een eland de weg over. Ik neem veilig foto’s vanuit de auto, terwijl sommige toeristen de auto uitstappen. Het is hier geen hondje hé! Sommige zitten roepgeluiden na te doen alsof het een kat is. Ergernis alom!

Bij Maligne canyon is er te veel volk, misschien kunnen we die morgen nog bezoeken. Terug in Jasper halen we elk een Subway broodje. Waar zitten die beren nu? Tom had gezien dat er bij Pyramid Lake Road ook wandelingen zijn om beren te spotten. We rijden deze weg op en zien na meer dan een week nog eens een zwarte beer. Het was een zeer mooie zwarte beer. Heb geen foto genomen. Uiteraard stapten de toeristen uit de auto en gingen enorm dicht bij de beer. Toen ik nog foto kon nemen van de beer vanuit de auto, kwam er een kont van een toerist voor mijn lens tevoorschijn.

Verderop is er een parking en hier eten we ons Subway broodje op. We rijden tot het einde van het meer om wat te rusten. Het is lekker warm vandaag en we hebben de zon toch zo gemist.

Op de terugweg zien we de beer niet meer en rijden we terug naar Jasper. Met het goeie weer hebben we wel zin in een ijsje. Tom kiest voor Blueberry cheesecake/Rolo en ik voor Cottoncandy/Salted Caramel. Op een bankje aan het treinstation eten we onze ijsjes op.

Als echte toeristen wandelen we rond het stadje Jasper.

Een aantal souvenirshops later en met winst beslissen we om vanavond naar de cinema te gaan. Er is een kleine cinema met twee zalen. Misschien eerst nog onze matras gaan klaarleggen in onze tent. Op de CG hebben we ook toffe geburen gekregen (zie het busje).

Om 8u55 komen we aan bij de cinema. Net op tijd, de film begint om 21u. We kiezen voor een thriller “Don’t Breathe”. Als snack een Large salted popcorn with butter and Large diet coke. Hier krijg je gratis een refill.

Om 22u35 is de film gedaan. Nog een leuke film met een paar verrassingen. We rijden terug naar onze CG om onze laatste tentnacht door te brengen. Helaas is het volle maan en zijn er bijna geen sterren te zien. Mijn kampeerplan voor de sterren is niet gelukt, dus zal ik volgend jaar opnieuw moeten proberen.

Morgen rijden we naar Clearwater.

Weer: 8 – 25 °C
Wildlife: eekhoorns, eland, zwarte beer

1. Wat een mooie Eland! Mooie foto's er van!

En ik wil die film ook zien! Goed om te horen dat hij kijkbaar is!