donderdag 8 september 2016

Dag 9: A sunny Waterton Lakes NP

Maandag 5 september

Om 7u45 maakt Tom mij wakker. Er hangt minder bewolking, dus misschien zien we nu wat meer van de uitzichten. Ik maak wat koffie en post nog een dag op de blog. We organiseren onze koffers om de komende drie dagen weer te kamperen. Tom haalt ondertussen een ontbijtje en koffie. Om 9u45 verlaten we het hotel en zien meteen herten aan de overkant van de straat. 


Daarna wandelen we eerst rond het dorpje Waterton. Een paar souvenirwinkels en een paar foto’s van de uitzichten. Een groot verschil met gisteren. Ook de temperatuur is lichtjes gestegen. Gelukkig maar, want voel mij niet 100% goed. 


We beslissen om eens een kijkje te nemen in dat groot hotel. Niet volledig helder, maar gelukkig beter uitzicht dan gisteren. 




Tom wilt eventueel de wandeling “Bears Hump” gaan wandelen, maar het lijkt mij een beter plan om foto’s te nemen van de uitzichten. De enige wandeling, die ik heel graag wou doen, kan niet doorgaan. Andere wandelingen zijn minder de moeite. Trouwens aan het hotel, hebben we al een mooi uitzicht. We rijden dan terug naar de uitgang van het NP, naar Chief Mountain Lookout. De eerste zwarte beer wordt onderweg reeds gespot. 




Na de lookout rijden we terug via de RR Pkway om foto’s te nemen van de uitzichten. 





Bij de Red Rock Canyon eten we elk een broodje. Ik slik tussendoor nog een Dafalgan als dessert. Misschien kunnen we wel een kleine wandeling maken naar de Blakiston Falls. Ja, zal ook niet lukken. De wandeling is afgesloten wegens renovatie aan het platform. Een vrouw doet ook haar beklag tegen ons, dat ze speciaal een boekje had gekocht met de wandelingen. En nu blijkt hier bijna alles afgesloten. Het is vandaag Labor Day. Werken ze vandaag dan ook aan de wandeling? Niets aan te doen, dus rijden we terug naar stadje Waterton. Er is weer nieuwe bewolking aangekomen. 




We beslissen om een kijkje te gaan nemen naar de camping in het stadje. Bah, deze trekt op niets. Volledig open, niets van beschutting. Crandell CG is vanaf vandaag gesloten, dus lijkt het ons beter om reeds te vertrekken uit Waterton Lakes NP. 

We rijden weg van de bewolking en ik spot nog de zwarte moederbeer met haar jong. We parkeren, stappen uit de auto (aan de overkant) en wandelen veilig langs de andere kant om te gaan kijken. Nergens zijn ze niet meer te zien. Ik draai mij om en ineens lopen ze de baan over, net voor onze auto. In het vervolg best niet meer uitstappen. Stomme fout van ons! 

Een volgende stop is aan Waterton Front Park waar we een uitzicht hebben van de bergen. En net toevallig, loopt er beneden in de vallei een zwarte beer. 



Ik maak een praatje met een Canadees koppel. Ze vroeg naar waar we gingen en voor hoelang. Ineens vertelde ze me dat ze had horen zeggen, dat het gisteren is beginnen te sneeuwen in Jasper. Haar man lacht en zegt “on the mountains”. De vrouw zegt: “no, in the town Jasper”. Even viel mijn mond open, ah oei! Ik zei dat ze normaal komende weekend, betere temperaturen geven en dat we daar 5 dagen kamperen. De vrouw gaf mij wat tips om warm te blijven tijdens de koude nachten. Hopelijk hebben we geen sneeuw op de begane grond! Een wintervakantie had ik nu wel niet gepland. Nog even gepraat over ons landje, dat ze kennen (voornamelijk door de terroristen). Even wist ik dan weer niet, wat te zeggen. Enkel om gesprek af te ronden... Vriendelijk waren ze wel hoor, dus neem ik afscheid en wensen ze mij nog een goede reis. 

Terug op de baan schijnt de zon heerlijk. In de verte ziet het pikzwart. Tom wilt langs een alternatieve route rijden om te kunnen overnachten op een afgelegen camping. We rijden langs Bob Creek Wildland Prov. Park. Een lange gravel Road. Er zijn vier campings en we kiezen een plaatsje bij de derde camping “Livingstone Falls”. Bijna geen volk, geen enkele gebuur. We betalen $21 voor deze tentplaats. 


Het is al redelijk koud en we zoeken ons eigen hout om ons kampvuurtje aan te maken. Ondertussen maak ik het eten op ons kookfornuis. Eerst een kippensoepje en als hoofdgerecht ravioli. Als dessert rooster ik nog wat marshmallows. Heerlijk! 

Eens het vuurtje bijna uit is, kruipen we in ons tentje met de slaapzak en reeds twee extra dekens. Ik werk de blog nog een beetje bij, terwijl Tom zijn boek verder uitleest. Morgen rijden we naar Banff! 

Weer: 6 - 16 °C
Wildlife: 4 zwarte beren, 6 herten, eekhoorns

1 opmerking:

  1. Wat een foto's!!! Ik droom er lekker bij weg, hopelijk kader je er een paar in thuis! Die landschappen zijn gewoonweg p-r-a-c-h-t-i-g!

    Fantastisch dat je nog beren gezien hebt! Wenste dat ik er ook zoveel kon tegenkomen in Wervik :p

    En zo schattig dat je bezoek gekregen hebt van bambi :3

    Wel raar van dat koud weer bij jullie! Bij ons is het warm en ze voorspellen nog 30 graden de volgende dagen! Ik heb het dan ook liever koud ;_;



    BeantwoordenVerwijderen