maandag 26 september 2016

Dag 26 & 27: The return to the boring life

Donderdag 22 september

Om 8u loopt de wekker alweer af. We blijven nog even liggen en om 8u30 staan we op. Het ontbijt is hier maar tot 9u, terwijl we pas hoeven uit te checken om 11u. Terwijl ik start met het opruimen, gaat Tom het ontbijt halen. Veel stelt het niet voor. We hadden beter toch voor onze laatste nacht een Best Western geboekt. Zelfs in de kamer ontdekken we mieren op ons nachttafeltje! BAH! Onder het tweede bed ligt er nog een speelgoedje. Stofzuigen kennen ze hier ook niet, want anders hadden ze het speelgoedje wel zien liggen.

Na het matige ontbijt gaat Tom nog even naar het shoppingcenter om een koffer te gaan kopen. Helaas, de koffer van Tom hadden we mogen lenen van de schoonbroer en het hendeltje is tijdens zijn zoektocht kapot gegaan. Niet meer handig om mee te rollen, gezien de zwaarte van de koffer. Daarom hadden we gisteren beslist om een nieuwe koffer te kopen voor mijn schoonbroer. Ondertussen sorteer ik de spullen, die zeker mee moeten naar huis. De overige kampeerspullen gaan we wegbrengen naar een soort van kringloopcentrum.

Om 10u15 is Tom terug en vul ik de nieuwe koffer met nog wat kampeerspullen. De slaapzak en kookfornuis gaan met ons mee naar huis. De tent, koelbox, matras en kampeerstoelen gaan naar een nieuwe eigenaar! Pas om 11u is alles gewogen en klaar om te vertrekken uit het hotel. Nog even sorteren in de auto, want er zijn nu wel vijf koffers die mee moeten op het vliegtuig.
We rijden eerst naar het kringloopcentrum om onze spullen te droppen. Twee vriendelijke personeelsleden helpen ons met de spullen. De jongen vroeg ons waar we vandaan kwamen en of ze in ons landje vriendelijker zijn dan in Amerika. Na mijn lach in te houden, zeggen we hem dat we een grotere vriendelijkheid ervaren in Amerika. De jongen kijkt wat raar op en begint dan over de oktoberfeesten in Duitsland te vertellen. Met spijt in het hart moet ik mijn tentje vaarwel zeggen...

Het is inmiddels 11u25 en stoppen nog even bij de Pet Smart voor wat snacks en speelgoedjes voor de katjes. Hierna hebben we nog wat tijd om iets leuks te beleven. We rijden naar de Point Defiance Zoo om de overige tijd te spenderen. Het is geen grote zoo en veel dieren zijn er niet aanwezig. Er zijn ook nog eens werken, waardoor we een deel van de dieren niet kunnen zien.

We eten hier elk een hotdog met wafelfrietjes als middaglunch. We wandelen nog langs mijn favoriete dieren en vertrekken om 14u30 uit de zoo op weg naar Budget.

Het begint al redelijk druk te worden op de baan. Net voor Budget, tanken we de auto vol (bij aflevering moet de tank steeds vol zijn) en om 15u staan we in de parking. Veel wordt er niet nagekeken en na 5 minuten zijn we op weg naar de luchthaven. Van hieruit rijden we met de bus naar de luchthaven van Seattle. De buschauffeur helpt mij met mijn koffers. Zeer attent van hem! Na de bus moeten we ook nog de tram nemen. Om 15u15 zijn we in de luchthaven van Seattle. We checken eerst onze koffers in bij Delta. De nieuwe koffer hebben we online, samen met onze online check - in al geregeld. Het is niet druk en alles verloopt goed. Nog even goed nakijken of de koffers goed ingecheckt zijn en Pinkie naroepen dat ze verdorie niet op een nieuw avontuur gaat! Die zullen ook wel gedacht hebben, "goed zot". :)

De boarding begint om 17u20 en we zien dat het al meteen langs de controle is. Het heeft niet veel zin om hier te staan wachten en we beginnen met de controles. Alles ok, maar dan nemen ze mijn handbagage van de band. De ene persoon doet verdacht teken naar de persoon, die mij apart roept om mee te komen. Oei, wat nu? De dame vraagt of er scherpe zaken in mijn koffer liggen. Euhm, neen... Ik vertel haar dat er wel breekbare souvenirs inzitten. Ze toont mij op het scherm dat er zwarte plekken te zien zijn en dat ze dit moet onderzoeken. Bij het openen van de koffer, zijn de zwarte plekken de magnetische flessenopeners van Tom. Ik vertel haar van onze aankomst met onze koffers en dat ik een beetje schrik had om mijn souvenirs te verliezen. Ze kijkt ook naar mijn totempaal, waarop een ander collega ook meekijkt. Uiteindelijk zitten we eigenlijk gewoon naar mijn souvenirs te kijken en wat te lachen en te vertellen. Niets aan de hand, gewoon mensen die hun job goed doen op een vriendelijke manier.

Hierna komen we aan onze terminal en drinken nog een grote koffie! Wat een grote beker! Om 17u20 begint de boarding en vertrekken we op tijd uit de luchthaven. Het is één van de nieuwste vliegtuigen van Delta, met veel ruimte. Goed zo, want we moeten nog lange uren vliegen. We stijgen op en al vlug begin ik de natuur en de cultuur te missen.

We zien dat ze het laatste seizoen van The Big Bang Theory hebben staan. Super, kunnen we de laatste drie afleveringen bekijken. Ook once upon A time bekijk ik tot het einde. We kijken naar de nieuwe Bad Neighbors 2 en nog elk twee leuke films. Goeie films samen met een uitstekende bediening en lekker (vliegtuig)eten.

Vrijdag 23 september

Om 13u landen we in Amsterdam. Allebei redelijk moe wandelen we langs de paspoortcontrole en zijn we hierna al bij de terminal. Het stomme is dat we pas om 15u50 vertrekken naar Frankfurt. De hotdog van in de zoo, ligt een beetje op mijn maag. Gelukkig heb ik nog een pilletje en gaat de wachttijd vlug voorbij. De korte vlucht zit behoorlijk vol, maar het is ook een klein vliegtuigje. We krijgen nog een middagsnack (een wrap), die we in de rugzak bijhouden voor straks. Pfftt, echt geen honger meer.

Om 17u landen we in Frankfurt, waar ons avontuur begonnen is. Uit het vliegtuig rijden we met de bus naar de luchthaven om vlug onze koffers op te halen. Na een paar minuutjes zien we onze koffers bij de eersten verschijnen! Woehoe, we hebben ze allemaal foutloos terug. Nog even naar de parking wandelen en onze auto staat te wachten. Tom heeft wel wat moeite gehad om in de auto te kruipen!

Bij het buitenrijden, tonen we ons bewijsje van de betaling. Voor ons vertrek had ik de mail afgedrukt, maar zat de QR - code niet in de mail. Tom gaat binnen bij de dienst van de parking en na een nogal onvriendelijke persoon, verlaten we de parking van de luchthaven. Nu is het helaas nog vier uur rijden. De oogjes worden zeer zwaar en een stop voor sterke koffie is dan ook een paar keer nodig. Ik stuur een sms naar de papa dat we onderweg zijn en na een lange rit met een omleiding wegens file, zijn we terug thuis om 22u45.

Na een goeie 36u kunnen we in ons bedje slapen.