donderdag 1 september 2016

Dag 3: On the road where we belong

Dinsdag 30 augustus

Rond 5u15 gaan de oogjes weer open. Een goede nachtrust van 8uur heeft ons beiden deugd gedaan. Ook het feit dat onze roadtrip eindelijk kan beginnen. Nu besef ik wel dat we nog van geluk mogen spreken, dat we onze beide koffers terug hebben. Ik start eerst nog met een update van de blog, terwijl Tom gaat zwemmen. Ja, in The Best Western is er ook een wellness met zwembad en jacuzzi. Daarna herschikken we de koffers, voor vanavond op de camping en maken we ons klaar voor het ontbijt. Heel veel keuze en beiden hebben we grote honger. Gisteren hebben we door alle stress ook enkel maar ons ontbijt gegeten.

Na een lekker ontbijt vertrekken we uit het hotel. Eindelijk rijden we naar The North Cascades. Er hangt redelijk nog wat bewolking en hopelijk klaart het volledig op. We rijden bijna helemaal alleen en zien vooral typische Amerikaanse boerderijen. Zalig!

Nu we een dag verloren zijn, herschikken we ook onze planning. De hemel trekt open, de zon begint te schijnen. We kiezen voor de wandeling Cascade Pass. Eerst rijden we een uur op een gravel Road langs de Cascade River Road.

Aangekomen aan de parking, staan er al een 20-tal auto’s. Het is nu wel reeds 10u en je kan hier ook backcountry wandelen. Hierdoor is het sowieso al wat drukker. De wandeling valt tamelijk goed mee voor onze warm – up hike. We zien een aantal chipmunks en horen sneeuw vallen van de bergen.

Uiteindelijk na nog een wespen aanval op Tom (gestoken in zijn oor) komen we boven  de heuvels terecht. We zien de hoge bergtoppen en glaciers. Hier eten we onze lunch met een view op. Na een vriendelijke begroeting van Mr Chipmunk starten we met de afdaling.

De afdaling gaat gemakkelijk en rond 14u30 staan we terug aan de parking. We rijden verder naar het visitor center. En iets voor 16u staan we hier.

Ik kijk meteen of ze mijn munt van het NP hebben. Ja, daar hangt hij dan. Weer eentje van mijn lijst. Het zal trouwens de enige van deze reis worden, gezien ik Glacier al in bezit heb. We wandelen nog een beetje rond en rijden dan naar de Ladder Creek Falls. Deze waterval bevindt zich achter het Gorge Powerhouse.

Het is hier een beetje vergane glorie, maar met Teddy fleurt het hier wat op. In 1928 zijn ze hier begonnen met het promoten van verlichtingstechnieken. Samen met de waterval, was er een zeer mooie tuin, met exotische planten. De waterval werd verlicht samen met de tuin. Nu zou de waterval met led-verlichting nog te bekijken zijn, maar gezien de verwaarlozing denken we eerder van niet. We rijden verder naar onze volgende stop, Gorge overlook trail. We zien de Gorge Falls, het Diablo meer en dam. Hier is er ook een vergane glorie op te merken.

Het is dan bijna 18u en tijd om naar onze campground te rijden. We kiezen voor de Colonial Creek CG. Op de parking zien we niemand aan de ingang zitten en mogen we dus zelf onze plek kiezen. Uiteindelijk bijna in de draai van de loop, zie ik plekje 130. Er zijn toiletten dichtbij en niet overal zijn er geburen. Deze lijkt mij ideaal.

Met volle moed beginnen we dan met het opzetten van de tent. Het is nog een beetje zoeken, maar alles lijkt te lukken.

Dan ons kookfornuis opzetten om onze ravioli op te warmen. Blijkt dat we dat nog in elkaar moeten steken. Ja, een schroevendraaier nemen we zeker mee op reis... Tom beslist om een kampvuur te maken. Hij zoekt hout en op 1 2 3 zijn er vlammen! Woehoe, kunnen we toch iets eten en kan ik na het eten nog een marshmallow roosteren. Teddy zit weer op zijn luie gemak te kijken.

Na een lekkere maaltijd ruimen we alles op. Een deel in de auto en ander deel in de berenbox. Ook ons afval moet direct in de grote afvalbak. Er mag niets, zelfs geen water bij ons in de tent liggen. We maken ons klaar voor onze eerste nacht in de tent. Om 21u liggen we in onze slaapzak. Ik geef alvast Tom zijn eerste verjaardagscadeau (is wel ruim twee weken te vroeg, maar hij kan het goed gebruiken). Tom begint al meteen te lezen in zijn nieuw boek van HP en ik val al snel in slaap.

Hiking: 18 km
Wildlife: eekhoorns
Weer: 22 °C, stralende zon

1. Moet zeggen dat men hart een sprongetje gemaakt heeft toen ik las dat Tom aangevallen is geweest van een wesp! Hopelijk is alles ok met hem en heeft hij er niet veel last van!

Anders, mooie foto's en die chipmunck is zo schattig!! Oh en Jess, weer een stalker achter je? :p (hint: foto van jij van vanachter getrokken)

Oh en die foto van jullie beide is erg leuk!! En ook de foto's van Teddy, hij ziet er weer geweldig uit!!

2. Zijn oor was serieus opgezwollen. Maar na half uur was het weer beter.

Het stalken valt voorlopig nog mee. :p